piatok, 1. júla 2016

Kde bolo, tam bolo, bol raz jeden (neaktívny) blog...

Zdravím.
Niečo mi šepká do uška, že som tento pozdrav nepoužila už riadne dlhú dobu, zrejme by som sa mala hanbiť. Každopádne, dnes sa vám neplánujem ospravedlňovať za aktivitu a hádzať do vzduchu prázdne prísľuby o zlepšení situácie do budúcna, jednak to nikoho nezaujíma, a za druhé – s najväčšou pravdepodobnosťou by tie slová nikdy nenabrali na pravde. Povedzme si úprimne, vy všetci, naši drahí čitatelia, nás poznáte aspoň na toľko, aby ste vedeli o našej nekonečnej lenivosti. Občas by som si za tú lenivosť aj dala facku, ale to by sa mi v prvom rade muselo chcieť. Trápny vtip, *ironický smiech*. Miesto toho, aby som vás vyčerpávala svojimi stupídnymi rečami okolo horúcej kaše a neúprimnými ospravedlneniami, radšej vás informujem o svojej načrtnutej predstave budúcnosti a o tom, čo sa posledné mesiace dialo nielen v mojom živote, no aj v živote mojej skvelej najlepšej kamarátky a sestry jednom, zároveň druhej polovičky tohto polomŕtveho blogu, Fay.


I. MATURITNÝ ROČNÍK:
Akiste viete, s Fay sme už úspešne po maturite a od konca mája si užívame predĺžené, relatívne bezstarostné, prázdniny. V konečnom dôsledku to vyzerá takto: celé dni sa lenivo vyvaľujeme v posteli alebo pred notebookom, pravdepodobne sa iba výnimočne nahodíme do niečoho iného než letné pyžamo a čas trávime hraním RPG hry alebo inou prokrastináciou či už vo forme seriálov, alebo filmov, alebo strácania života na stupídnych Youtube videách. A ohľadom tých videí, poznáme to všetci – ideme si pozrieť najnovšie video od obľúbeného zahraničného youtubera a o 5 hodín sa pristihneme pri návode, podľa ktorého by sme sa mali zaručene naučiť rozprávať so žirafami v ZOO alebo trápnou kompiláciou mačacích faylov. Áno, každý z nás tam bol a gratulujem vám, nie ste na tejto planéte jediní.

Do štvrtého ročníka som nastupovala s desivou predstavou o nekonečnom učení, ťažkej škole, o nekonečnom naberaní nových a nových poznatkov a poctivej driny mimo školských lavíc, ale pre vás, budúcich maturantov, mám skvelú správu! Bol to iba mylný klam a do týždňa som to zas flákala ako celých sedem rokov predtým. Jasné, zrejme som sa učila viac pretože som mala príležitosť po prvýkrát na druhom stupni mať skvelé vysvedčenie bez tých prírodovedeckých predmetov, čo mi nikdy nešli, no v konečnom dôsledku to bola tak či tak pakáreň. A ešte vám prezradím čosi šokujúce, počas celého školského roka som sa v konečnom dôsledku nenaučila nič nové, len sme opakovali učivo predošlých troch rokov na maturitu. Takže... maturitného ročníka sa nemusíte báť a ani spriadať veľké učebné plány, beztak vám to zlyhá. Som neprekonatelne optimistická, odkedy sme sa spolu "rozprávali" naposledy, však?

Na blog aj cez fakt, že som sa neučila až tak veľmi ako by sa odo mňa očakávalo, sa mi nechcelo písať, nemala som veľa času na čítanie a opustila ma letná disciplína. Tráviť v tom ústave sedem až osem hodín denne a robiť v podstate nič bolo vyčerpávajúce, verte mi. A demotivačné, takže sa mi chcelo len prokrastinovať keď som večer prišla domov, vôbec nie čítať, vôbec nie písať a premýšľať, aj z toho dôvodu sa aktivita výrazne oslabila s príchodom jesene a následne zimi, nehovoriac o jari.

V marci nás čakali písomné maturity, v máji ústne. Priznám sa, na písomné som sa neučila vôbec, na ústne áno z jedného jediného dôvodu, chcela som spraviť babičke radosť a dokázať jej, že aj skrze nelichotivé známky posledných pár rokov mám na to, aby som ústne dala dobre. A vôbec to nebola taká tragédia a ani zúfalstvo, aké som očakávala. Učitelia a komisie boli milé, pomáhali nám čo najviac, aby sme dosiahli čo najlepšie výsledky. A síce som na každom predmete rozprávala a rozprávala veľa, na takom dejepise mi napríklad môj vtedajší učiteľ dejepisu pomohol keďže videl, že jednu z troch tém neovládam úplne s istotou. Aj on mi dopomohol k čistým jednotkám z ústnej maturity.

Po nej som si myslela, že sa blogu začnem aktívne venovať, už som si spriadala plány na vylepšenie a prekopanie celého Faylotte, ale ďalšia nepríjemná vec sa priplietla okrem problémov s rodinou, problémov s Fay a problémov s priateľom do cesty.

II. PRIJÍMACIE SKÚŠKY:
Áno, presne tak. Naivne som dúfala, že po maturite budem mať pokoj a neobmedzené množstvo času na znovunájdenie motivácie a chuti čítať, tvoriť, písať pre vás nové a nové články, ale potrebovala som na moment vypnúť. A keď sa tak stalo, prijímačky boli doslova za dverami. 27. mája som si vyzdvihla svoje vysvedčenie v škole, 6. a 16. júna ma už čakali ďalšie, podstatne ťažšie skúšky. Prvá bola Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, odbor žurnalistika, druhá Univerzita Komenského v Bratislave, odbor prekladateľstvo-tlmočníctvo. Pripravovala som sa na všetko, venovala som tomu svoje maximum a nakoniec deň predtým, než sme šli do Nitry, som zo seba mala zlý pocit. Nedám to, sklamem rodinu, pomyslela som si, ale bolo to omnoho ľahšie a lepšie, než ako som sa obávala. Oproti maturite sú také prijímačky však podstatne horšie – nikto vás nepozná, nikto sa o vás nestará a nepomôže vám na ústnych pohovoroch, ledva vedia vaše meno a aj to hneď vzápätí zabudnú, pravdepodobne. Takže som sa nemohla spoliehať na pomoc, iba sama na seba.

O desať dní neskôr som už sedela v laviciach na Univerzite Komenského. Keďže my blogeri o sebe vo väčšine prípadov vieme, hoci sa naživo nerozprávame, mojej pozornosti neušla zlatá Andy z blogu forever a dreamer, a tak sme spoločne strávili celé prijímačky a zdelili si vzájomné pocity po teste všeobecných štúdijných predpokladov, rovnako ako aj po angličtine. Je to neuveriteľne milá holka a ja nechápem, ako sme sa mohli štyri roky obchádzať, veď sme chodili na jednu školu *facepalm*. Takže ak ju nepoznáte, určite sa mrknite na jej blog, neoľutujete to.

III. NÁDEJNÝ VYSOKOŠKOLÁK:
Prijímačky sa skončili, ale odo mňa alebo od Fay ste stále nepočuli ani slovo. To je spôsobené tým, že hoci sa nám skutočne začali prázdniny bez starostí, napäto sme čakali na výsledky a zrejme sa považovali za stratené existencie nehodné života, no ako sa vraví: "Na konci bude všetko dobré. A ak to nie je dobré, ešte nie je koniec." Pre nás sa naša maturitná púť a prijímačkové stresy skončili pozitívne - ja som prijatá na oba odbory do Nitry (druhé som mala prekladateľstvo-tlmočníctvo bez prijímacích škúšok) a aj do Bratislavy. Fay je tuším tiež prijatá všade, kde sa chcela dostať! Takže sa uvidíme už v septembri na spoločnom internáte, na spoločnej izbe v Bratislave! A jedna druhú budeme dokopávať k blogovej aktivite, nemajte strachy. Poznáme sa osem rokov, stretli sme sa iba dvakrát, no počnúc septembrom nás čaká skvelá päťšesťročná budúcnosť!

IV. BUDÚCNOSŤ?:
A ako to bude s blogom? Chytil ma ten povestný návrat energie a motivácie, takže sa cez leto pokúsim vyťažiť maximum a priniesť vám čo najviac článkov, najmä recenzií. Okrem iného by som rada celý blog prekopala, poslala niektoré rubriky do zabudnutia a pozmenila aj celkový vzhľad, jednoducho povedané chcem, aby mal nejakú tú vyššiu úroveň a stal sa niečím viac. Niečím serióznejším, nielen občasným hobby, aspoň z môjho pohľadu. Netuším, nakoľko aktívna bude Fay, ale ja to plánujem zobrať skutočne vážne, čiže už v najbližších dňoch sa môžete tešiť na prvú knižnú recenziu. Aktuálne si chcem dať re-reading všetkých kníh, ktoré som ku koncu roka 2015 síce prečítala, ale nenapísala som plnohodnotnú recenziu, takže aj tie tu s najväčšou pravdepodobnosťou očakávajte, a k tomu mám množstvo anglickej klasiky a ďalších kníh, čo som ešte nečítala a teším sa na ne! S týmto uvádzam nás blog Faylotte opäť k životu!

A ešte jedna menej dôležitá informácia na záver – trošku väčšmi som sa socializovala, takže ma po novom môžete nájsť aj na ask.fm, kde sa ma môžete pýtať na hocijaké otázky (link) a som aj na snapchate, takže ak máte záujem o útržky mojich dní, môžete si ma pridať, moje meno je demkox97.

Prajem vám ešte krásny zvyšok dňa a vidíme sa pri ďalšom článku!
Charlotte.

6 komentárov:

  1. Gratulujem k úspešným prijímačkám a dúfam, že sa vám podarí naštartovať blog.:) Mňa prijímačky čakajú až budúci rok a chcela by som sa tiež hlásiť na UK na prekladateľstvo (plus záložný plán asi UKF), takže by ma určite zaujímali nejaké updaty zo študentského života!:) A ktoré jazyky ideš študovať?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dala som si Angličtina-Taliančina a Angličtina-Slovenčina, prijali ma na to druhé. :) Ale premýšľam, že o rok sa aj tak prehlásim na taliančinu, uvidíme, ako sa mi bude na AJ-SJ pozdávať. :) Plánujem urobiť samostatné články o maturite podrobne a aj o prijímačkách aj na UKF, aj na UKBA, takže to si potom môžeš keď tak pozrieť, ale určite budeme hádzať aj nejaké perličky z nášho vysokoškolského života, na to sa teším! :D A Fay bude študovať angličtina-čínština. :)
      Lotte.

      Odstrániť
  2. Ženy, ani neviete aká som rada, že ste späť :) Normálne som sa potešila keď mi na bloggery vyskočilo, že máte nový článok. Gratulujem k prijatiu na školy samozrejme. Teším sa na všetky články veľmi veľmi, lebo už ste mi tu chýbali.
    Neviem, či je to šálok vašej kávy, ale na blogu máme súťaž o jednu super fantasy knihu tak sa mrkni :)

    http://booklovers-world.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Awww, takéto vrelé komentáre po tom, čo sme hrozne dlho neboli aktívne vedia krásne potešiť. ♥ Ja sa zas hrozne teším na všetky známe blogy, na čítanie článkov od vás, od Mony a tak ďalej! :)
      A na súťaž sa určite pozriem, súťaže zbožňujem!
      Charlotte.

      Odstrániť
  3. Júj, aj som sa veľmi potešila, keď som zbadala, že máte nový článok ^.^ Taká som rada, že ste už naozaj späť, teda aspoň ty Lotte a verím, že aj Fay sa čoskoro pridá :)) Obidvom vám gratulujem k úspešnej maturite aj prijímačkám na školu ;) A už sa neviem dočkať nových recenzií a článkov, tak mi chýbali a som zvedavá na zmeny :D Krásnu nedeľu vám prajem obom ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sme, sme, teda minimálne ja sa chcem blogu venovať seriózne, aj skrze prokrastináciu a nedostatok času mi blog chýbal, takže som už celá "žhavá" na písanie nových článkov! Zmeny nebudú až tak výrazné, v podstate sa len horné menu trošku prerobilo a chcela by som zmeniť aj design, len zatiaľ ešte nemám konkrétnu predstavu.
      A tebe krásny pondelok! ♥
      Charlotte.

      Odstrániť

© daydreaming. 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis