piatok, 27. novembra 2015

UNBOXING #5: Datart.sk

Zdravím vás pri ďalšom článku!
Druhý Unboxing za tak krátku dobu? Nuž, áno! Dnes nás však čaká iný, taký, aký na tomto blogu ešte nebol a pravdepodobne už ani nikdy nebude. Zaujíma vás prečo? Pretože toto je historicky prvý unboxing na tomto blogu, ktorý sa nebude týkať kníh ani z niekoľko kilometrovej diaľky. Dnešom zasvätíme čomusi inému, a síce technike. Tá by mohla výrazne pomôcť pri efektivite, kvantite, ale aj kvalite článkov na Faylotte. Aspoň teda odo mňa. Konečne sa mi podarilo získať čosi, čo som chcela už neskutočne dlhú dobu! 

Touto cestou by som veľmi chcela poďakovať rodičom za financovanie tejto vecičky, aj keď to je pre nich popri výstavbe domu iste finančne ťažkou záležitosťou. Ďakujem vám a neuveriteľne si to cením. Sľubujem, že na tohto miláčika budem dávať pozor ako na vlastné oči v hlave a budem si ho vážiť každý jeden deň. Nedám vám dôvod na to, aby ste oľutovali svoj počin, o to sa vôbec nemusíte báť. Ďakujem. Za podporu (nielen finančnú), za všetko, čo pre mňa robíte. :)
Dosť bolo hrejivých slov pretože by som sa chcela čo najskôr dostať k samotnej pointe článku. Techniku som objednávala cez eshop Datart.sk v utorok, 24.11.2015 okolo 22:00 hodiny. Vo štvrtok, 26.11.2015, mi už o deviatej ráno volal kuriér, že pre mňa má balíček a doma bol o 11:45. Moju objednávku vybavili, vyskladnili, zabalili, odovdzali kuriérskej spoločnosti a zároveň doviezli za necelých 38 hodín! Tomu hovorím neskutočná rýchlosť a Datart má u mňa za toto expresné vybavenie obrovské plus. Určite sa k nim ešte vrátim a uprednostním pred všetkými možnými voľbami. Skvelý prístup, možnosť sledovať si svoju zásielku a príjemné vystupovanie kuriéra sú iba ďalšími z mnohých bonusov. Tento obchod vám môžem vrele odporučiť pokiaľ hľadáte nejakú techniku. Chválim.

Teraz sa už spoločne pozrieme na to, čo mi doma pristálo. Objednávala som si dve veci a každá prišla v samostatnom, precízne zabalenom balíčku. Vám už asi z prvej fotky došlo, o čo sa jedná. Áno, ide o notebook. Po úmorných rokoch starého a neschopného počítača s ešte staršou obrazovkou presedlávam na pohodlný notebook s dobrou grafickou kartou v cenovej kategórii, v ktorej som sa mala pohybovať, s Windowsom 8, 1TB diskom a 4GB RAM. Pre mňa skvelé podmienky a zatiaľ som na ňom pracovala iba pár hodín, no je moc príjemný. Dokonca vydáva aj roztomilé jemné zvuky, aby dal o sebe vedieť. Som unesená a ďakujem rodičom a priateľovi, že tohto miláčika môžem držať v rukách a užívať si ho. Dúfam, že bude dlho slúžiť a neodíde po roku.
Najprv vám však ukážem tento menší balíček. Precízne a bezpečne zabalený, dokonca mi ani nevadilo, že nepribalili bublinkovú fóliu. Nemám si čo praskať vo voľnom čase, ale ja si nájdem inú zábavu.
Nuž, tu nám už pomaličky vykúka samotný produkt a predpokladám, že ste chytrí a už dávno viete, o čo sa jedná. Je to neoddeliteľná súčasť pre dobrú prácu s notebookom a ja ju rozhodne využijem naplno, ako sa len bude dať.
A áno, na týchto snímkach už môžete vidieť myšku aj s povinným príslušenstvom. Nechýba ani baterka, USB port a návod na použitie a obsluhu. Má krásny design a vybrala som si ju najmä vďaka tej modrej farbe, modrá je jedna z mojich troch najobľúbenejších a páčila sa mi v eshope asi najviac, ba čo viac - bola za prijateľnú cenu. V ruke sa drží bez problémov a reaguje pohotovo, v skutočnosti vyzerá ešte krajšie ako na fotkách. Jedinou nevýhodou je, že je príliš maličká, ale na to si človek môže zvyknúť, pokiaľ nemá obrie ruky. Tento odkaz vás presmeruje priamo na myšku v eshope.
Na obrázku vyššie už môžete vidieť aj druhý, podstatne väčší a najmä ťažší balík. Zároveň je vidieť, že sa jedná o notebook značky Asus. Prekvapila ma veľkosť a človek by sa aj skoro zľakol, že to bude poriadne hovedo, ale našťastie tomu tak nebolo, Asus je prekvapivo tenký a ľahší. Len tá nabíjačka by nemusela byť taký kolos.
Na boku krabice sa nachádzajú základné parametre spoločne s operačným systémom. Na stráke písalo, že notebook bude mať Windows 8, a teda si zrejme viete predstaviť moje zdesenie pri zistení, že údajne funguje na Windows 10. Ešteže to bol iba planý poplach a nakoniec naozaj beží na osmičke. Uf, skutočne som sa zľakla. Windows 10 totiž vraj sleduje každý používateľov krok.
Takto vyzerá vnútro krabice. Prišiel nádherne zabalený v peknej bielej tenkej taštičke, nosím ho tak aj teraz všade, kde s ním idem (a že som ho so sebou za jeden deň vláčila temer všade). Vedľa sa nachádza iba baterka v plastovom vrecúšku a pod notebookom som objavila aj slovenský a anglický manuál. Pribalili mi k nemu aj faktúru.
Plná výbava a už sa nám ukázal aj náš nesmelý Diegito. Nie, nepozerajte sa na mňa ako na blázna, ktorý nedávno vyšiel z psychiatrie v Hellingly. Dávam mená niektorým veciam a keď som už náš Peugeot pomenovala, že Dežko, prečo by som si nenašla meno aj pre Asus? Navyše, naša stará felícia (R.I.P) sa volala Eleanor, za čo vďačíme bratovi. Nuž, a ja som si vždy chcela nejaký predmet pomenovať ako Diego. Meno sa mi páči a prvýkrát som sa s nim stretla v telenovele Keď budeš moja (nesúďte ma, určite ste to pozerali aj vy!) a potom i v Dobe ľadovej. Toto bolo zároveň prvé meno, ktoré mi pri pomyslení na notebook napadlo. Takže - môj maličký Diegito.
Zamrzelo, že nápis Asus nesvieti, ale to je niečo, s čím sa dokážem zmieriť. Asi som si priala príliš veľký luxus v tejto cenovej vrstve, nie? Celý Asus je matný, ladený do čiernej farby a chrbát je príjemne vrúbkovaný, snáď aby sa nešmýkal z rúk. Nevýhodou je, že vidieť každý jeden odtlačok nielen na chrbte, ale aj na touchpade. A pri tom vôbec nezáleží na tom, či ho chytáte mastnými, alebo absolútne čistými rukami.
Je to model X552MJ. Po zapnutí sa vás pýta na základné veci, musíte si vytvoriť konto Microsoft (pokiaľ ho ešte nemáte) a skrze neho sa potom prihlasujete. Ďalšou nevýhodou Diegita je to, že sa po každom vypnutí vypne aj funkcia num lock, čo je celkom na nervy pretože na to stále zabúdam. Avšak predpokladám, že sa s tým bude dať niečo robiť, zmeniť nastavenie alebo čosi podobné. A ak nie, jednoducho si na to zvyknem.
Následne sa vás zdvorilo pýta, či si chcete nastavenia upraviť sami, alebo použiť expresne rýchle nastavenie. To druhé vám neodporúčam pretože tým odsúhlasíte veľa aktivít, ktoré budú sledovať vašu aktivitu ako na samotnom notebooku, tak aj na internete. Bude môcť sledovať vašu polohu a odosielať ju do Microsoftu spoločne s celou históriou prehliadania a skrýva sa za decentný dôvod, a síce, aby vám bol "nápomocný". Ja som si zvolila manuálne nastavenie a väčšinu vecí, čo obsahovali sledovanie, som automaticky vypla. Tie, ktoré sú užitočné som si nechala zapnuté, ale inak som zvyšok pre istotu vypla. Radím to aj vám a obzvlášť tým, čo už pracuju na Windows desiatke. Pýtal sa ma aj, či si chcem inovovať systém na Win10. Pochopiteľne, odmietla som túto možnosť.
Po nastavení sa už inštaulujú všetky potrebné aplikácie, niektoré sa aktualizujú a dokopy to máte hotové za nejakých 20 minút. Pri týchto aktivitách sa farebne mení pozadie, čo cením a páči sa mi to. Aspoň sa človek nenudí a môže sa kochať tými malými zmenami. Až sa všetko dokončí, môžete na notebooku riadne pracovať.

Už som spomínala, že ho mám z Datartu za výhodnú cenu a celkom dostupnú pre tú strednú vrstvu, do ktorej sa radím aj ja. Notebook a jeho bližšie špecifikácie si môžete pozrieť na tomto odkaze.

Moje skúsenosti s Datartom sú naozaj iba pozitívne a pociťujem veľkú spokojnosť s noteookom samotným. Zatiaľ nemám pocit, že by som urobila chybu tým, že som si objednala práve tento konkrétny Asus. Čo ma hneď privádza k tomu, že by som chcela veľmi pekne poďakovať aj priateľovi, ktorý mi tento model vybral a hľadal to najlepšie, čo sa v tejto cenovej kategórii vyskytovalo. Ďakujem!

A čo vy? Používate počítač alebo notebook? Ktorý z týchto dvoch vám viac vyhovuje pri práci/zábave? Máte aj vy skúsenosť so starým a zasekaným počítačom, kde by ste museli robiť si svoje veci pretože ste nemali inú alternatívu? Aká značka notebooku/počítača vám najviac vyhovuje? Určite sa o svoje názory podeľte v komentároch nižšie, potešíte tým moju snaživú dušičku. Prajem vám ešte krásny zvyšok pochmúrneho dňa a užívajte prvý sneh (pokiaľ sa neroztopil ako sa to stalo u nás)!
P.S.: Nezabudnite sa zapojiť do súťaže o 56 užitočných vecičiek, ktorá práve prebieha na blogu na tomto odkaze.
Charlotte.

14 komentárov:

  1. Používám notebook a mám ho radši z mnoha důvodů, ale ten nejhlavnější je přenosnost, která se opravdu hodí při cestování. Sice mi chybí myš, ale ta se dá vždy připojit. Mám už druhý a to od značky Asus a tu mám opravdu ráda. Předtím jsem měla tu menší verzi. První rok byl fajn, ale pak to šlo z kopce. Byl asi na pěti opravách, takže byl totálně nepoužitelný. Letos v březnu jsem opravdu nečekaně dostala nový, který jsem si zamilovala. A shodou okolností mám úplně stejný jako ty. Mám ho už přes půl roku a nebyl s ním jediný problém a mohu ho jen doporučit. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prenosnosť bol asi najhlavnejší faktor, vďaka ktorému som sa rozhodla ísť práve do notebooku! Inak by som si zaobstarala stolový počítač keďže podľa môjho názoru vydrží omnoho viac. :D
      Myšku som si kúpila, lebo okrem iného chcem hrať aj hry a s touchpadom si nerozumieme. :D
      Aww, je super vidieť, že aj niekto iný má rovnaký notebook. :3 Ja som s ním maličké problémy ohľadom aktualizácií mala, ale už je to v pohode a pracuje bez problémov. Zatiaľ spokojnosť. :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  2. Milujem tieto unboxy tento model nepoznám inak, no som rada ze si si vybrala to pravé pre teba.

    Www.co-je-dobre-to-musim-mat.blogspot.sk aktuálne i s GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Ja mám unboxingy rada tiež, je to príjemný oddych. :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  3. Tiež by sa mi zišiel nový. Aj napriek tomu že ten starý ešte slúži, bohužiaľ už nie je prenosný keďže musí byť non stop napojený na batériu :D A ako bolo spomenuté predomnou, to je jedna z nahlavnejších vecí prečo si ich kupujeme a dosť to teda obmedzuje. No keďže to je jediná chybička, na nič iné sa nemôžem sťažovať. Tiež mám značku Asus a mám ho už pekne dlho, cez 5 rokov. Nič to, pevne verím že ti tvoj notebook poslúži bez akýchkoľvek problémov ešte veľmi dlho. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som chcela notebook najmä kvôli možnosti prenosu, keby som to nepotrebovala, tak by som asi išla do normálneho stolného počítača. Wau, až 5 rokov? :O To je super, snáď aj mne vydrží minimálne tak dlho, nechcem ho počas vysokej meniť. Zatiaľ som s tým svojim spokojná a hoci robil Windows problémy, už je to v poriadku. :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  4. Jů, super! :) Já mám notebook HTC a je skvělý :)
    Denisse Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. :3
      Dúfam, že ti ešte dlho poslúži. :)
      Charlotte.

      Odstrániť
  5. Tak nech ti Diegito dobre a dlho slúži!:) Inak Datart je vážne rýchly.:O Aaa krásna myška.:)
    Osobne mám doma krásny červený notebook od Lenova a je super, ale najviac času trávim aj tak pri klasickom počítači... s veeeľkou obrazovkou.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! :) Boli s ním spočiatku problémy, ale už je to, chvalabohu, fajn. Datart príjemne prekvapil aj mňa, čakala som, že to dorazí tak o týždeň, ale oni neklamali a o dva dni od objednávky notebook dorazil.
      Chcela som modrú a je super, slúži zatiaľ skvelo. :3
      Nad Lenovom som premýšľala a spočiatku som aj chcela Lenovo strieborný, ale nakoniec mi priateľ poradil tento Asus a neľutujem. :D
      Ja mám počítač už iba ako šrot, má veľa rokov a nepríjemne seká. :D
      Charlotte.

      Odstrániť
  6. Super článok! I tá moja staršia rachotinka by potrebovala vymeniť za nejaký nový :D :D
    www.universeofwonderfulbooks.blogpspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne! :)
      Ja som zatiaľ spokojná, aj keď boli dni, kedy notebook neposlúchal. Problémy s aktualizáciami a tak, musela som ho resetnúť. Ale už ide všetko v pohode. :3
      Charlotte

      Odstrániť
  7. Ten notebook je úžasný. Škoda že si nenapisala o ňom trocha viac, prečo si si vybrala práve tento.

    Katka s adventnou GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Notebook vyzerá byť vážne skvelý. Ten môj má už vyše štyroch rokov, ale zatiaľ funguje všetko, tak ako má, takže ja som spokojná :)

    Pozývam ťa na vianočnú Giveaway, ktorá práve prebieha na mojom blogu :)
    Hello, my name is Ev

    OdpovedaťOdstrániť

© daydreaming. 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis