piatok, 25. septembra 2015

DIY: ovocný cheesecake

Ahojte!
Rada vás vítam pri ďalšom článku z mojej dielne. Tentokrát to bude jednoduchý recept na nepečený ovocný cheesecake (chézekhake/šízaky/čízcejk... prepáčte, nedalo mi :D. Po kliknutí na tie pomenovania budete presmerovaní na video, ktoré vám to vysvetlí). Možno sa vám chvíľkami bude zdať opak, avšak nebojte sa – zvládla som to upiecť ja, absolútne drevo čo sa týka pečenia a varenia, zvládne to každý. 
Smelo do toho!



Čo budete potrebovať:
·         200 gramov maslových sušienok (ale ak sa vám ich nechce v obchode hľadať, pokojne zoberte aj nejaké mliečne bebe alebo čosi na ten štýl. Fun fact: ja som tie moje sušienky nevážila a proste použila celé dva balíky.)
·         130 gramov masla
·         250+  gramov jemného tvarohu (ja a moje „no, toto by mohla byť polovička“ odhady tvrdia, že keď pridáte viac, bude to len lepšie)
·         3 balíčky želatíny (ja som použila Dr. Oetkera, odporúčam však práškovú a nie plátkovú.)
·         200 gramov smotany na šľahanie
·         200 gramov kyslej smotany
·         250+ gramov ovocia, ja som použila mrazenú lesnú zmes („Balík má okolo tristo gramov... čo budem trochárčiť!“)
·         1 žĺtko
·         Kryštálový cukor
·         8 polievkových lyžičiek mlieka
·         2 balíčky vanilínového cukru
·         Mixér
·         Misky na suroviny
·         Guľatý plech
·         Tablet/rádio
·         Rodiča ochotného poradiť (ahoj mami!) 
Postup: Začneme jednoducho, pripravením všetkých surovín. Zároveň si môžete pustiť pesničky na tablete či rádiu, aby ste v kuchyni nemali také ticho a mohli si veselo pospevovať a nadávať do rytmu. Keď ste prvú časť zvládli, prichádza ďalšia zábavná vec – lámanie sušienok. Snažte sa, aby vám z toho vznikla veľmi sypká zmes a nenechávajte tam žiadne väčšie kúsky. Môžete použiť strúhadlo, no na druhej strane je táto časť receptu dobrá na vybitie akéhokoľvek potláčaného hnevu (to znelo veľmi psychologicky) a teda to rozdrvte rukami. Je to len na vás.

Keď ste túto časť zvládli, zameťte stopy po vás (nehovorte mi, že vám časť nespadla na zem, lebo vám neverím) pred očami rodičov a priebežne to upracte. V recepte sa už nenachádza žiadna časť, pri ktorej by vám hrozilo robenie neporiadku a ak by ste to tam aj nechali, len by ste to zbytočne roznášali po celej kuchyni (trust me, viem o čom hovorím :D).Okay, sušienky nadrvené, neporiadok pozametaný. K zmesi sušienok pridajte maslo, mlieko a rukami to zmiešajte na akúsi obdobu cesta. Pôjde to ľahučko, nemáte sa čoho báť. Keď sa vám všetky tri ingrediencie spojili, zmes preložte na tortovú formu a rukami ju poriadne všade roztlačte.

1,5 balíčka želatíny (tzn. jeden celý a polovicu druhého) vysypte do malého hrnca a zalejte vodou podľa návodu na zadnej strane (ten si poriadne prečítajte!). Želatínu necháme tak , mala by však odstáť aspoň 10 minút, a medzitým vymiešame smotanu na šľahanie, 6 polievkových lyžičiek cukru a 2 vanilínové cukre. Teraz sa pripravte na robenie viacerých vecí naraz: kým zmes stále miešate mixérom, postupne pridávajte tvaroh, kyslú smotanu a žĺtko. Ak ste to zvládli a v miske vám zostala aspoň kus zmesi, gratulujem!

Pripravenú tvarohovú zmes odložte na bok a pristúpte k želatíne. Preložte ju na šporák a zohrejte ju, až kým sa celá nerozpustí (pozor, želatína nesmie zovrieť!) – ak si náhodou nie ste istí, pokojne zavolajte mamku či babku, ony to budú vedieť. Tále postupujte podľa návodu na zadnej strane. Keď sa teda želatína rozpustí, stiahnite ju zo šporáka a vložte do nej jednu polievkovú lyžičku pripravenej tvarohovej zmesi. Poriadne to premiešajte a až tak pridajte želatínu do zvyšku zmesi. Pýtate sa prečo? Bolo mi vysvetlené (ahoj mami!), že inak by sa želatína mohla zraziť a nevyšiel by požadovaný efekt.

Premiešanú zmes už aj so želatínou nalejte na korpus (inak povedané do tortovej formy na sušienkovú zmes) a vložte do mrazničky. Želatína tam lepšie stuhne a koláč si udrží svoj tvar. Nechajte to tam takú polhodinku.

Desať minút predtým, než vyberiete tortu z chladničky vysypte ovocnú zmes z balíka do hrnca a nechajte ju zovrieť. Pridať môžete i kryštálový cukor – všetko závisí len od toho, či chcete zmes nechať kyslú, alebo nie. Ja sama som pridala cca 6 polievkových, nie však kopcovitých, lyžičiek. Zároveň zopakujte postup so želatínou: pridajte ju do vody, nechajte ju odstáť aspoň 10 minút.

Po celých tridsiatich minútach, počas ktorých mal cheesecake tuhnúť v mrazničke, ho vyberte. Zároveň želatínu dajte na oheň a nechajte ju rozpustiť sa. Zopakujte predchádzajúci postup – jednu lyžičku ovocnej zmesi zamiešajte do želatíny, až potom ju pridajte ku zvyšku. Celú ovocnú zmes vylejte na, už stuhnutú, syrovú zmes a zase ju uložte do mrazničky.


Keďže z torty nechceme nanuky, po polhodinke ju vyberte a presuňte do chladničky. Môžete podávať – a rýchlo si odkrojte aj vy kúsok, pretože tento cheesecake bude zo stola miznúť rýchlejšie, než by ste čakali. 

Tak a máme hotovo! Dúfam, že vám alebo vašej rodine či priateľom koláč bude chutiť. Ak máte vy nejaké obľúbené recepty, pokojne sa s nimi podeľte v komentároch. Želám dobrú chuť! :)

9 komentárov:

  1. Já jsem ještě cheesecake neměla :D ale chystám se nějaký zkusit :)
    Denisse Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mňam ! Milujem cheesecaky a tento vyzerá fakt krásne :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Po novom cheesecakes milujem aj ja. A veľmi pekne ďakujem za pochvalu! :)

      Odstrániť
  3. Júj, no ten sa podaril :D Nádhera, vyzerá tak chutne, hneď by som si dala :)) Ja som už dávno plánovala vyskúšať cheesecake a teraz si mi dala dôvod ho aj konečne spraviť. Určite vyskúšam....si šikovná ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Robím ho podobne a vždy sa veľmi rýchlo zje :)
    Dominika z blogu MORE than FASHION

    Pozývam na skvelú Jesennú Giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť

© daydreaming. 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis