utorok, 8. septembra 2015

DIY: maska na zničené a neposlušné vlasy

Ahojte!
Rada vás vítam pri ďalšom článku odo mňa. Prv než sa však dostaneme k nemu samotnému, rada by som vám položila pár otázok. Úprimne, určite vám musia ísť na nervy, zvlášť ak ich počúvate každý deň po príchode domov. Nuž, ale nedá mi neopýtať sa, ako sa vám darí v škole? Ja sama si zvykám na prísnejší režim, pozostávajúci z dennodenného vstávania o šiestej ráno, keďže ani jednu z prvých hodín nemám voľnú. Čo sa však týka školy samotnej, chodím do nej akosi uvoľnenejšie ako minulé roky. Nemusím sa obávať žiadnych hodín matematiky, kde by ma mohla profesorka vyvolať a ja by som nevedela vypočítať jednoduché príklady, ktoré sú preboha jednoduché? K tomu žiadna chémia, biológia či fyzika. Zostali mi už len tie predmety, ktoré ma bavia a to mi pomáha preklenúť sa cez každý deň. A čo vy? Podeľte sa o to so mnou v komentároch! 

A už zase som odletela veľmi ďaleko, takže späť k prvotnej myšlienke článku. Nikdy som neočakávala, že niekedy napíšem akýkoľvek podobný článok. Nebojte sa však, nestane sa zo mňa žiadna beauty blogerka, čestné skautské. Niežeby som podobnými dievčinami opovrhovala, to určite nie – sama ich rada navštevujem a inšpirujem sa nimi. Skrátka sa len necítim v podobnej pozícii pohodlne a nie som to ja (keď si hladný, nie si to ty). Chcem sa len podeliť s geniálnou maskou na vlasy, ktorá dokázala skrotiť a zachrániť i tie moje. A to už je čo povedať. A viete si ju pripraviť pokojne i hneď teraz, zaručene máte všetky potrebné ingrediencie doma. Ich množstvo môžete upravovať podľa vlastnej potreby.

Takže, budete potrebovať:
·         Jeden celý banán
·         Mlieko/tvaroh/čistý biely jogurt
·         Kokosový olej – ak ho nevlastníte, môžete použiť i olivový, arganový alebo akýkoľvek iný
·         Vajíčko
·         Šťavu z polovice citróna
·         Ponorný mixér
·         Misku
·         Uterák a staré oblečenie

Čo potrebujete urobiť?
Aspoň hodinku predtým, než začnete celú masku robiť, vyberte kokosový olej z chladničky a nechajte ho postáť pri izbovej teplote, aby sa aspoň trochu rozpustil.
Ošúpte banán a nakrájate ho na čo najmenšie kúsky, ktoré hneď nahádžete do pripravenej misky. Čo sa týka mlieka (či iného mliečneho výrobku), keď som sama tú masku robila, nedávala som pozor na konkrétne použité množstvá, preto ho tam skrátka nalejte toľko, koľko uznáte za vhodné.

Ak máte kokosový olej stále tuhý, pokojne ho strčte do mikrovlnky na nejakých tridsať sekúnd, poprípade vydolujte pár lyžičiek a nechajte to zohriať na šporáku. Ak nemáte kokosový, pokojne tam pridajte miesto neho olivový či akýkoľvek iný. Zase raz som si nezapamätala množstvo, takže tam pridajte pár lyžičiek. Tú masku si budete aj tak vyplachovať z vlasov, takže sa nebojte poriadne tam pridať. Ak sa obávate, že vám zostane priveľa masky, neskôr ju môžete preložiť do uzatvoriteľnej misky a nechať v chladničke.

Rozklepnite vajce a do zmesi ho celé pridajte, rovnako aj so šťavou z citróna. Teraz to celé rozmixujte mixérom – ak nemáte ponorný, pokojne použite i iný. Hlavne si však dajte pozor, aby ste nemali zbytočne veľké kúsky banánu pozapletané vo vlasoch.

Teraz zostáva už len prezliecť sa do starého trička, ktorému už neublíži, ak sa zašpiní. Plecia si aj tak pre istotu prikryte starým uterákom alebo osuškou. Na tablete či mobile si pustite nejaké fajn veselé či tanečné pesničky a hor sa do toho. Ja sama nemám nejakú špeciálnu techniku, čo sa týka nanášania masiek. Proste som si trochu nabrala na prsty a pretrela nimi vlasy. Zároveň som to poriadne votrela až ku korienkom. Keď už bolo hotovo, vlasy som vypla do drdola a prikryla ich igelitovou taškou. Nesmejte sa! Môžete použiť aj plávaciu čiapku alebo to proste nechať tak. Ja som si však chcela popritom i ľahnúť na posteľ, to by sa nedalo – respektíve dalo, ale zamastila by som všetko naokolo. A to by ma moji stvoritelia asi vydedili. :D

Nechajte to na vlasoch hodinku či dve a potom masku zmyte z vlasov. Ja som použila len studenú vodu, ktorá jednak dodala vlasom lesk a jednak ich „neotvorila“ a tak sa mi nerozcuchali.

Tak, dúfam, že vám maska pomôže. Oplatí sa ju používať hlavne na zničené vlasy či konce, pretože ich výborne zachráni. To isté platí i pre suché vlasy, zvlášť tak v zime, keď neustále meníte prostredia. Zima a mráz, či studený vietor vonku, ktorý razom vystriedate za suché no vykúrené izby kdekoľvek inde. Môžete ju používať ako poslednú pomoc alebo preventívne už teraz.

Banán obsahuje draslík, ktorý pomáha vlasom ako prírodný Superman. Z hodiny chémie: si všetci určite pamätáme, že obsahuje draslík, oleje, sacharidy a vitamíny – čo sú pre vlasy veľké mňamky – a vďaka tomu zachraňuje rozštiepené vlásky a predchádza ďalšiemu ich ničeniu. Podľa googlu dokonca prinavracia pevnosť a pružnosť.

Citrón zase pridáva lesk, vitalitu a pomáha proti lupinám. A zároveň predchádza rýchlemu masteniu vlasov. Vajíčko zase vlasy „nakŕmi“ a dodá im pevnosť i vďaka vitamínom A, B, D, a E, ktoré obsahuje. Mliečne výrobky zase plnia úlohu pomyselného kondicionéru. Do masky môžete samozrejme pridať i med, ktorý vám pomôže pri ich rozčesávaní a zároveň aj pridá krásny lesk. A history freak, ktorý sa vo mne nachádza dodáva: milovala ho aj Kleopatra.


Nuž, to by bolo všetko, snáď vám to padne na osoh. Ako človek s príšerne neposlušnými vlasmi sa zároveň pýtam – aké rady, tipy či triky na prirodzene vlnité a kučeravé vlasy, ktoré sú zároveň neposlušné poznáte vy? Pokojne sa so mnou podeľte! :)

6 komentárov:

  1. Wow, určitě to zkusím! Docela bych vlasy potřebovala zachránit, než přijdu ke kadeřnici a ta mi je bez milosti ostříhá :D Díky za tip! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Banán na vlasy je pre mňa novinka, možno preto, že som príliš lenivá na to, aby som si takéto vlasové prípravky vyrábala sama, radšej zájdem do drogérie a šampóny a masky si kúpim :D Návod však vyzerá zaujímavo a ako som už spomenula, zaujali ma tie banány, takže - píšem si na to do list! :) -A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, i ja som bola dosť prekvapená, ale ešte viac ma (a príjemne) prekvapil výsledok. Určite to skús :)
      A čo sa týka toho kupovania, doteraz som robila to isté. No žiaľ, nenašla som jedinú, ktorá by urobila nejaké prekvapivé zmeny s vlasmi. Tak mi zostalo len toto :D

      Odstrániť
  3. Určitě zkusím, protože moje vlasy jsou hrozný :( :)
    Denisse Beauty

    OdpovedaťOdstrániť

© daydreaming. 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis