piatok, 21. augusta 2015

Back to school DIY

Aloha (využívam všetky letne znejúce pozdravy, kým je ešte to leto)! Presne ako som sľúbila, prinášam vám článok s DIY: Back to school. No tak, nezazerajte na mňa – článok pridávam na konci augusta, o dobrý mesiac neskôr, ako väčšina ostatných blogov. A o dva mesiace pozdejšie, ako všetky supermarkety a ich deprimujúce reklamy. A viem, že to viete aj vy.
Samozrejme, musím na začiatok podotknúť, že môj milovaný foťák (ahoj, niekoľkoročný Olympus) sa rozhodol zabrnkať mi na všetky nervové zakončenia. Preto mi z pamäťovky zázračne zmizlo pár fotiek a pribudlo niekoľko tých, ktoré som považovala za navždy stratené. Každopádne, pevne verím, že vaša fantázia vám pomôže domyslieť si ich. Let's start.


(na fotke môžete vidieť i Rózu, aneb ako otec premenoval Alfonza)

Prvý zošit:
BUDETE POTREBOVAŤ:
·         Prekvapivo zošit
·         Temperové farby
·         Štetec
·         Nádobu na vodu (pokojne použite aj nejakú malú misku ako ja, to sa vypláchne)
·         Staré letáky
·         Veľký kus čipky
·         Farebný lak (taká tá veľká vec v spreji)
·         Svätú trpezlivosť


POSTUP PRÁCE (pripadám si, akoby som písala nejaký labák z chémie :D ): Najskôr si pozháňajte všetky suroviny, nech nemusíte ustavične odbiehať preč. Môžete pustiť i nejakú príjemnú hudbu, počas ktorej máte plné právo potichu nadávať a rodičia vás nebudú počuť.

Ak pracujete napríklad pri kuchynskom stole ako ja – najprv zložte dole obrus (fľaky na ňom a nadávajúci rodič za jeden zošit fakt nestoja). Pre istotu naň porozkladajte pár kusov starých letákov – Kaufland a Lidl ich rozosielajú dosť často, ešte vám aj zvýši. Práca môže začať!

Vyberiete si farbu na podklad – ja som pôvodne chcela len svetloružový, ale nevyšla mi biela (poznámka: vždy sa uistite, že máte dosť farby) a preto je podklad trochu fľakatejší. Na ďalší kus letáku si vytlačte farbu a rozmiešajte ju – je to lacná verzia palety na farby a rovnako účinná. Pozor ale, aby sa vám nerobili žmolky. Keď bude podklad hotový, presuňte sa na balkón (ak ho máte samozrejme) a spolu s ďalšími letákmi urobte akúsi podložku, aby ste nič nezašpinili.

Keď farba zaschne, priložte čipku na zošit a z vnútornej strany obalu zošita ju natesno prilepte, aby sa počas sprejovania nehýbala. Prichádza časť, počas ktorej sa pokojne môžete tváriť ako nejaký sprejer. Pretože v podstate to idete robiť. Z väčšej vzdialenosti – čím bližšie budete, tým sa farba, ktorú nasprejujete bude roztekať i tam, kam nemá – zľahka nasprejujte farbu. A nechajte vyschnúť – nič iné sa nedá robiť.


Po hodinke či dvoch by malo byť všetko zaschnuté, opatrne odlepte čipku a máte pekný a elegantný zošit hotový.

Druhý zošit:
BUDETE POTREBOVAŤ:
·         Prekvapivo zošit (doma som nemala iný ako taký s hrebeňovou väzbou, preto výsledok nie je stopercentný. Pri použití normálneho zošita to pôjde už bez problémov)
·         Temperové farby
·         Štetec
·         Nádobu na vodu (pokojne použite aj nejakú malú misku ako ja, to sa vypláchne)
·         Staré letáky
·         Atlas (alebo dve ľubovoľné mapy vytlačené z internetu)
·         Pravítko
·         Ceruzku, nožničky a gumu
·         Lepidlo
·         Lepiacu pásku
·         Ešte svätejšiu trpezlivosť

(krásny pohľad na moje papučky)

POSTUP PRÁCE: Začiatok bude v podstate rovnaký ako pri predchádzajúcom postupe. Odpracte obrus a všetky cennosti, ktoré by ste mohli zničiť. Pre istotu si tiež porozkladajte letáky, pustite si pesničku a zhlboka sa nadýchnite.

Tento krok je ľubovoľný – ja som ho však využila, inak by mi pôvodný vzor zošita veľmi vytŕčal popri hrebeňovej väzbe. Vytlačte si akúkoľvek farbu chcete použiť na leták – nebudete predsa míňať peniaze za palety (alebo sa unúvať hľadať ich ako ja) štetcom ju naneste na zošit. Ak vám farba nekryje dostatočne, nič si z toho nerobte – nanášali ste ju tam iba preto, aby ste zakryli prípadné miesta, ktoré vám zostanú trčať, takže to nemusí byť dokonalé. Zatiaľ teda zošit s pár letákmi zase vyneste na balkón a nechajte uschnúť.

Medzitým si umyte ruky a pracovné miesto – ak ste takí nešikovní ako ja. Zoberte si dve mapy (ktoré buď vytrhnete z Atlasu – knižné barbarstvo! – alebo vytlačíte z internetu)prirovnajte si ich k veľkosti zošita, aby vám sedeli. Na oboch si načrtnite pomocou pravítka a ceruzky mriežku, aby vám vznikla šachovnica. Moje „kocky“ mali veľkosť 2x2 centimetrov, no vaše pokojne môžu byť väčšie alebo menšie. Ak ste ceruzkou priveľmi tlačili, pokojne použite gumu a trošku ťahy zosvetlitenegumujte úplne, budete ich ešte potrebovať. Rozhodnite sa, ktorá mapa bude na spodku – tú odložte bokom – a pustite sa do strihania tej druhej. Nezabudnite strihať presne pozdĺž čiar, aby vám to vo výsledku pekne vyšlo.

Rozstrihanú mapu si nenechajte rozhádanú a už v priebehu strihania si ju ukladajte tak, ako vyzerala predtým (snáď chápete, čo tým chcem povedať :D). Keď vám farba na zošite vyschne, prilepte spodnú mapu a teraz prichádza tá zábavná časť – lepenie tej druhej mapy. Lepte ju tak, aby vám vyšla akási šachovnica – aby sa teda jednotlivé mapy striedali tak, ako sa strieda čierna a biela farba na šachovnici.

Keď budete mať hotové, prichádza ďalší ľubovoľný krok. Ja som sa príliš bála, že by sa mi horné kocky odliepali a strácali v školskej taške, preto som tomu celému venovala ešte vrstvu lepiacej pásky – stačí iba pár pásikov, len pre istotu. Hotovo!

Tretí zošit:
BUDETE POTREBOVAŤ:
·         Prekvapivo zošit (doma som nemala iný ako taký s hrebeňovou väzbou, preto výsledok nie je stopercentný. Pri použití normálneho zošita to pôjde už bez problémov)
·         Washi tape
·         Nožničky

POSTUP PRÁCE: Tento zošit mi, čo sa týka postupu, pripadá najjednoduchší. Stačí si iba vybrať, aký vzor si z washi tape chcete vytvoriť (ak sa pýtate, ja som si svoje kúpila v Pepcu hneď pri školských pomôckach) a smelo sa do toho pustiť.

Ja som iba horizontálne striedala dvoje bodkované (modré a fialové) a keďže som pásky ukladala nepresne, na kraji vedľa hrebeňovej väzby som ešte vertikálne nalepila jeden pruh bielej pásky, aby som zakamuflovala všetky chybičky krásy. Hotovo!

Tak teda dúfam, že sa vám článok páčil a aspoň trochu vás inšpiroval. Vidíme sa pri ďalšom článku! :) 

6 komentárov:

  1. Ten druhý zošit je brutálny! :3 Inak všetky sú pekné :)

    booklovers-world.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ale toto je super! :D Ja rada vyrábam a teší ma, keď sa niekto pustí do takýchto DIY vecičiek, teším sa aj na ďalšie, dúfam, že budú ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ešte mám v pláne jeden, ale som mrochta lenivá, však no :D ale časom by mal aj ten pribudnúť. :)
      Ďakujem krásne za pochvalu :)

      Odstrániť
  3. Opravdu super , moc hezké !:) já ted nemám vůbec čas dělat nějaké sešity, takže budu mít obyč :D
    Denisse Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne! :) Nuž, toto sú tri, zvyšok budem mať obyčajné aj ja :D

      Odstrániť

© daydreaming. 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis